מריחואנה רפואית לטיפול במחלות נוירולוגיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כיצד מריחואנה רפואית מסייעת לטיפול במחלות נוירולוגיות?

נכון להיום, מתוך כעשרת אלפים חולים במדינת ישראל שמחזיקים באישור חוקי לעשן מריחואנה רפואית מטעמים בריאותיים רק כשמונה מאות זכו לקבל את האישור על רקע של מחלות נוירולוגיות שונות.

עם זאת, נראה כי אנחנו צפויים לחזות בגידול משמעותי של מספר זה בשנים הקרובות כי לאחרונה הולכות ומצטברות העדויות המחקריות בדבר ההשפעה החיובית והמשמעותית של המריחואנה הרפואית על מצבם של החולים במגוון רחב של מחלות נוירולוגיות שונות.

היתרונות של שימוש במריחואנה רפואית עבור מחלות נוירולוגיות

ישנם יתרונות רבים מאוד לשימוש במריחואנה רפואית במחלות נוירולוגיות ונראה שיתרונות אלו רק הולכים ומתגלים משנה לשנה ולכן אין זה מן הנמנע שבמהלך השנים הקרובות נחשף ליתרונות רבים נוספים.

אחד היתרונות המרכזיים של השימוש במריחואנה רפואית הוא שלא מדובר על תוצר סינטטי של תעשיית התרופות אלא על צמח טבעי וכתוצאה מכך השימוש בו כמעט נטול תופעות לוואי.

בנוסף לכך בניגוד לתרופות השונות שמיועדות עבור החולים במחלות נוירולוגיות שונות, מדובר על צמח בעל השפעה רחבה ולא ממוקדת. הוא פועל במספר מישורים במקביל, הן במישור הקוגניטיבי, הן במישור הרגשי, הן במישור התזונתי והן במישור התנועתי.

ליתרונות האלו יש להוסיף את העובדה שמדובר על חומר רפואי שעלותו יחסית נמוכה ורמת הזמינות שלו גבוהה וכן את העובדה שההשפעה שלו על החולים כמעט מידית.

במאמר זה נסקור את ההשפעה של המריחואנה הרפואית על מספר מחלות נוירולוגיות בלבד מפאת קוצר היריעה אך חשוב לדעת שהמריחואנה הרפואית מסייעת גם לחולים במחלות נוירולוגיות אחרות שלא מוזכרות במאמר זה.

מריחואנה רפואית לטיפול בטרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה שיכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, צורות והתסמינים, מהם סובלים החולים בטרשת נפוצה, ואלו משתנים בהתאם לאזור הפגיעה במוח ובהתאם לדרגת החומרה של המחלה.

התסמינים שמהווים את הפגיעה הקשה ביותר לאיכות החיים של החולים הם כאבים חזקים באזורים שונים בגוף, פגיעה ביכולת הראייה התקינה, חולשת שרירים, התכווצויות שרירים ושיתוק שמוביל לנכות.

בנוסף לכך, החולים בטרשת נפוצה סובלים משיעור גבוה של הפרעות עיכול, שינויים במצב הרוח, חרדה, מתח נפשי ודיכאון.

היתרונות של המריחואנה הרפואית עבור חולי טרשת נפוצה באים לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים. ראשית, המריחואנה מרפה את השרירים ומקלה באופן משמעותי על ההתכווצויות האופייניות למחלה זו.

שנית, הקנאביס הרפואי ידוע כמשכך כאבים טבעי עוצמתי מאוד וראייה לכך ניתן למצוא בעובדה שהחלק הארי של המחזיקים באישור לצריכת מריחואנה רפואית בישראל קיבלו את האישור הנכסף על רקע של כאבים כרוניים.

המריחואנה בנוסף לכל זה תורמת לשיפור מצב הרוח של החולים בטרשת נפוצה ולאיזון מצבם הנפשי וכן נמצא כי בכוחה להקל מאוד על עוויתות השרירים הנפוצות בקרב חולים אלו.

במספר מחקרים אף נמצא שהנבדקים הצליחו לחזור וללכת בכוחות עצמם ללא עזרים לאחר תקופה ארוכה שלא היו מסוגלים להתנייד ללא כיסא גלגלים לאחר טיפול במריחואנה רפואית. נכון לשנת 2013, 292 חולי טרשת נפוצה בישראל החזיקו באישור רפואי לצריכת מריחואנה רפואית.

מריחואנה רפואית לטיפול בפרקינסון

כיום חיים במדינת ישראל 130 חולי פרקינסון שמחזיקים באישור רפואי לצרוך מריחואנה רפואית בלבד. עם זאת, אין זה מן הנמנע כי מספר זה עתיד לגדול מאוד בשנים האחרונות לאור המידע המחקרי הרב שהולך ומצטבר משנה לשנה בדבר התועלות הבריאותיות שיש לצמח הקנאביס על מחלת הפרקינסון.

כך למשל במספר מחקרים נמצא ששימוש במריחואנה רפואית בקרב חולי פרקינסון הביא להאטת קצב ההתקדמות של המחלה. בנוסף, בדיוק כמו בדוגמה של מחלת הטרשת הנפוצה שהבאנו לעיל, גם חולי הפרקינסון נהנים מהפחתה במידת החומרה של הכאבים למחלה זו.

המריחואנה הרפואית תורמת רבות להרפיה של השרירים ומפחיתה מאוד את מידת הנוקשות השרירית ממנה סובלים החולים במחלת הפרקינסון וכן תורמת להפחתת הרעד האופייני. אם לא די בכך, הרי שלמריחואנה הרפואית השפעה רבה על תופעות הלוואי מהן סובלים החולים בעקבות השימוש בתרופות הקונבנציונאליות שניתנות להן כמו למשל בתופעת הבחילות או התשישות.

מריחואנה רפואית לטיפול באלצהיימר

בנוסף להשפעות שהוזכרו לעיל, למריחואנה השפעות נוספות שנמצאו יעילות במיוחד עבור החולים באלצהיימר. כך למשל רבים מחולי האלצהיימר מאבדים את התיאבון ואת העניין שלהם באוכל. מריחואנה רפואית ידועה כמעוררת תיאבון ומסייעת לחולים אלו להילחם בתופעת אובדן המשקל המאפיינת אותם.

בנוסף, נמצא במחקרים מסוימים כי מריחואנה רפואית מסייעת לחולים דמנטיים לדבר בחופשיות ולמצוא מילים בקלות רבה יותר מהרגיל. המריחואנה מעצימה את יכולת התקשורת בקרב חולי אלצהיימר שכבר החלו לגלות סימני דמנציה וכן משפרת את מצב רוחם ומפחיתה את שיעורי הדיכאון בקרב המשתמשים במריחואנה רפואית ביחס לאוכלוסייה הכללית של החולים. כיום חיים בישראל כעשרים חולי אלצהיימר בעלי אישור רפואי לצריכת מריחואנה רפואית.

מריחואנה רפואית לטיפול בטורט

טורט היא המחלה האחרונה שנוספה להתוויות הרפואיות בישראל לצד פרקינסון שהחולים בה יכולים במצבים מסוימים לקבל אישור לצריכת מריחואנה רפואית בישראל. שכיחות המחלה היא 1:500 והיא באה לידי ביטוי בעוויתות שרירים ובטיקים לא רצוניים שכוללים למשל משיכות אף, חרחורים בגרון, יריקות, שריקות ועוד.

כיום האישור ניתן רק לחולי טורט שהתסמונת מפריעה להם מבחינה תפקודית ומהווה עבורם קושי ביצירת קשרים חברתיים או במציאת עבודה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן