חוות דעת נוירולוגית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת נוירולוגית

חוות דעת נוירולוגית מערכת העצבים היא אחת המערכות המורכבות בגוף, אשר יכולה לגרום לנזקים ארוכי טווח ומגבילים ביותר. אנשים אשר סובלים ממחלות של מערכת העצבים, נזקקים לא פעם לחוות דעת רפואית נוספת.

חוות הדעת הרפואית מיועדת לחולים בין אם מדובר במצב שאחרי תאונה, חבלה או כל פציעה אחרת, ובין אם מדובר במחלות כרוניות חשוכות מרפא אשר דורשות עזרה, יעוץ או קביעת רמת הפגיעה מאיש מקצוע מומחה.

פרוגנוזה של חולים נוירולוגיים

אחד הדברים החשובים בחוות דעת רפואית נוירולוגית הוא קביעת הפרוגנוזה של המטופלים. על פי התקדמות המחלה והתסמינים הקליניים, הרופא יכול לקבוע את הסיכון לסיבוכים האפשריים, המוגבלות העתידית והיכולת הפיזית הנוכחית של החולים.

במקרים רבים, יש צורך בחוות דעת רפואית על מנת לקבוע אחוזי נכות, מוגבלות או צורך בעזרה וסיוע.

מצב לאחר תאונת דרכים או פציעה

אנשים רבים סובלים ממוגבלויות נוירולוגיות על רקע תאונות דרכים, חבלות או חשיפה לחומרים מסוכנים. לדוגמא, אחרי תאונת דרכים קשה, פגיעה מוחית או פגיעה בחוט השדרה יכולים להשאיר את החולים עם נזק נוירולוגי בלתי הפיך. מלבד זאת, הוכח כבר שחשיפה לחומרים מסוכנים (בעיקר חומרי הדברה ורעלים נוספים) יכולים לגרום למחלות נוירולוגיות כמו מחלות דמויות פרקינסון.

במקרים אלה, מטרתה של חוות הדעת הרפואית היא להעריך את חומרת הפגיעה ולקבוע האם הפגיעה היא זו שגרמה לנזק הנוירולוגי. בעוד בתאונות דרכים די ברור שהתאונה עצמה גרמה לנזק המדובר, בחשיפה לחומרים מסוכנים יכולה להיות מחלוקת בין רופאים שונים לגבי אחריות החשיפה לחומרים למחלה. במידה וחוות הדעת הרפואית אכן קבעה שקיימת אחריות של מישהו לגבי הנזק הנוירולוגי, החולים כמובן יכולים להגיש תביעה לשם קבלת פיצויים.

מחלות כרוניות

מחלות נוירולוגיות כרוניות, כמו טרשת נפוצה ומיאסתניה גרביס יכולות לגרום לחולים קושי רב בחיי היום יום. מדובר במחלות חסרות טיפול אמיתי, כאשר רוב החולים בהן סובלים בסופו של דבר ממוגבלות קשה.

קבלת חוות דעת רפואית במקרים אלה יכולה לסייע לחולים להבין מה מצבם, ולאפשר להם לקבל סיוע במידת הצורך. במקרה זה חוות הדעת לא תעזור לגבי טיפול במחלה, אלא תסייע בעיקר לשיפור איכות החיים והבנת המצב של המטופלים.

מחלות ניווניות

סוג נוסף של מחלות נוירולוגיות הוא מחלות ניווניות – מחלות אשר גורמות לירידה בתפקודים נוירולוגיים שונים בצורה הדרגתית. שתי המחלות המוכרות ביותר בתחום זה הן מחלת פרקינסון ואלצהיימר, כאשר גם חולים רבים בטרשת נפוצה סובלים מתסמינים המתקדמים בהדרגה.

במקרה זה, חוות הדעת חשובה בעיקר על מנת לאפיין את חומרת המחלה. במקרים מסוימים, יוכלו הרופאים להציע במסגרת חוות הדעת הרפואית הנוספת טיפולים ניסיוניים אשר יכולים אולי לעזור קצת לשפר את מצבם של החולים.

שיקום של חולים נוירולוגיים

אחד המרכיבים החשובים בטיפול בחולים הסובלים ממחלות נוירולוגיות הוא השיקום. כמעט כל חולה במחלה נוירולוגית סובל מנזקים ארוכי טווח ועל כן נזקק לשיקום הכולל פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפול באמצעות בעלי חיים, טיפולים קוגניטיביים לשיפור הזיכרון ועוד.

אבחנה מדויקת של המחלה והבנת הפגיעות הנוירולוגיות השונות תסייע במקרים רבים לחולים לקבל את השיקום במסגרת המתאימה להם. מומחי שיקום יודעים להתאים את תהליך השיקום לחולים בצורה הטובה ביותר, אשר בסופו של דבר תספק להם שיפור משמעותי במצבם ובאיכות חייהם.

חוות דעת משפטית

בחלק מהמקרים, חולים הסובלים ממחלות נוירולוגיות נאלצים לתבוע גופים שונים אשר לטענתם אחראים למצבם. במקרים אלה, חוות דעת רפואית יכולה להוכיח את האחריות של הגוף המדובר לנזק הנוירולוגי, ולאפשר לחולים לקבל את פיצוייהם על פי החלטת בית המשפט. מצד שני, לעתים חוות דעת נוירולוגית מאפשרת דווקא לספק הגנה לגופים השונים ולהוכיח שדווקא אינם אחראים למצב. בכל מקרה במרכז לחוות דעת רפואיות ניתן לקבל חוו"ד מקצועית בהתאם לצרכיכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן