שירות טלרפואה לחולים במחלות נוירולוגיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טלרפואה לסובלים ממחלות נוירולוגיותלאורך כל ההיסטוריה של הרפואה, על מנת לקבל טיפול רפואי או על מנת לעקוב אחר מצבו הרפואי של המטופל היה על המטופל לגשת לבדיקה רפואית. נחדד ונכתוב כי עד לאחרונה, על מנת לעבור בדיקות אבחון, הרופא והמטופל היו צריכים להימצא באותו החדר.

כל זה השתנה עת החלו להופיע השירותים המתקדמים שנכנסים תחת הגדרת המטרייה של שירותי הטלרפואה.

מה זה טלרפואה?

טלרפואה היא שיטה שמטרתה להביא לשיפור ביכולת המעקב אחרי מצבם של החולים במחלות שונות. האלמנט הבסיסי ביותר שממנו התפתחה הטלרפואה הוא מערכת התקשורת מרחוק שמאפשרת למטופל ליצור קשר עם הרופא שלו ללא תלות במקום המגורים שלו.

תקשורת הווידאו עם הרופא המטפל מאפשרת למטופלים שמתגוררים באזורים מבודדים או מרוחקים ליצור תקשורת רציפה עם הצוות המטפל מבלי לצאת מהבית וכן מסייעת למטופלים קשישים או לסובלים ממחלות שונות שמקשות עליהם לצאת מן הבית, ליהנות ממעקב רפואי רציף ואיכותי.

תקשורת הווידאו מהווה אמנם את האלמנט הבסיסי והיסודי ביותר של שירותי הטלרפואה המודרניים אך למעשה ישנם מכשירים שונים ומגוונים ביותר שמשחקים אף הם תפקיד מרכזי בתחום זה. בין היתר מדובר על סוגי מכשור שונים שמאפשרים למטופלים לבצע בדיקות עצמיות באופן ביתי כמו למשל בדיקות דם או בדיקות קצב לב ולשדר את הנתונים לרופאים שלהם בזמן אמת. באופן כזה נחסך מהם הצורך לגשת למרכז הרפואי.

חשוב לכתוב כי מאחר ומדובר על אחד מהתחומים שמתפתחים בקצב המהיר ביותר בשדה הרפואה, הרי שלא קל לדמיין אילו עוד פיתוחים יבואו לעולם בעתיד הקרוב.

חשיבות המעקב אחרי הסובלים ממחלות נוירולוגיות

ישנן מאות מחלות נוירולוגיות שונות שנובעות מגורמים שונים ושבאות לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים וצורות. עם זאת, ישנו מאפיין משותף לרוב המחלות הנוירולוגיות והוא החשיבות של המעקב אחרי החולים.

הצורך במעקב הצמוד והשוטף אחרי החולים הוא פועל יוצא של מידת הדינמיות הרבה של המחלות כשחלק לא מבוטל מהמחלות הנוירולוגיות הן מחלות בעלות אופי מתקדם, כלומר מחלות שהולכות ומחמירות עם השנים.

בנוסף לכך, לא תמיד ניתן לקלוע בדיוק למינון התרופתי המתאים לכל חולה וחולה ולא אחת מתעורר הצורך לבצע שינויים במינון הניתן לחולים. בנוסף לכל זה, במקרים רבים המחלות הנוירולוגיות מתלוות למחלות נוספות, מה שמגביר אף יותר את הצורך במעקב של צוות רב מקצועי.

חשוב להזכיר גם כי אנשים ששרדו שבץ מוחי שנחשב למחלה הנוירולוגית הנפוצה ביותר, נמצאים בסיכון לסבול מאירוע מוחי נוסף ועל כן ישנה חשיבות גבוהה ביותר לזהות מוקדם ככל האפשר את התסמינים המוקדמים של השבץ במטרה להגיש טיפול מהיר ומידי לחולים.

גם כאן, ישנו צורך במעקב צמוד אחרי החולים הנמצאים בסיכון. לרוע המזל הסובלים מהמחלות הנוירולוגיות לא תמיד יכולים להגיע למרכזים הרפואיים בתדירות גבוהה במיוחד ובדיוק כאן נכנסת לתמונה הטלרפואה.

שיחת וידאו עם רופא

הכלי היעיל ביותר לסובלים ממחלות נוירולוגיות בהקשר של שירותי הטלרפואה הוא שיחת הווידאו עם הרופא המטפל. על ידי יצירה של קשר וידאו עם הרופא המטפל ניתן לאבחן מצבי חירום כמו למשל במקרי השבץ שבהם נגענו על קצה המזלג אך בהחלט ניתן גם לעקוב אחר התקדמות הטיפול. באמצעות תקשורת וידאו הרופא יכול לבדוק את השיפור במוטוריקה של המטופל, את מצבו הקוגניטיבי, את יכולת הזיכרון שלו ועוד.

לפיכך אין זה פלא שכיום חולים רבים שסובלים ממחלות נוירולוגיות קשות כמו למשל טרשת נפוצה, אלצהיימר או פרקינסון, עושים שימוש תדיר בשירותי הטלרפואה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פורטל שירותי בריאות בישראל

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן